Grön tårta

Nu var det länge sedan jag uppdaterade sist. Jag har tyvärr inte haft varken tid eller ork till att varken baka eller blogga då vi i lördags flyttade in i en ny, större lägenhet. Men nu har vi nästan blivit klara med allt stök och det kommer att bli oftare mellan uppdateringarna.

Innan vi flyttade gjorde jag en tårta till min syster. Men just på grund av flytten, stress och produkter som inte riktigt höll måttet vart det verkligen ingen tårta jag var stolt över och därför blev det inte så många bilder. Men jag lägger ut en liten så ni kan se dekorationen.

Tårtan bestod av ljusa bottnar, vaniljmousse och drottningssylt. Sedan spacklade jag den med grädde och täckte med grön marcipan. Blommorna är gjorda i sockermassa och silverkulor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: