Tårta till mamma

Förra söndagen fyllde min mamma år. Självklart bakade jag en tårta till henne. Eftersom det blev blommor över från tårtorna jag tidigare gjort och mamma älskar orkidéer så blev det dessa som fick pryda hennes tårta.

Hade först inte tänkt göra något inlägg om denna tårta eftersom den är lika som de jag precis bloggat om men efter förfrågan kommer de här i alla fall.

Tårtan är en ljus botten fylld med vaniljkräm och jordgubbsmousse, spacklad med grädde och täckt med marcipan. Blommorna är gjorda i gumpaste.

 



Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack söta rara Linda för den goda, välgjorda och vackra tårtan. Det är jättekul att få en hembakad tårta som är som ett konstverk. Kram

2011-10-03 @ 18:31:49
Postat av: Anonym

vad jobbar du med?

2011-10-06 @ 18:06:21
Postat av: Linda

Jag är personlig assistent.. :)

2011-10-06 @ 21:29:33
URL: http://lindai.blogg.se/
Postat av: Therese

Oj, vilket konstverk! =)

2011-11-18 @ 09:23:09
URL: http://majfluga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: