Kladdkaka med smak av hallon

För ett tag sedan gjorde jag en kladdkaka med smak av hallon. Detta vart fantastiskt gott så därför delar jag nu med mig av receptet. På bilden har jag lagt jordgubbar brevid kakan eftersom jag inte hade några hallon hemma, men smaken på själva kakan är hallon och den har jag fått genom att använda mörk choklad med smak av hallon.


3 ägg
3 dl socker
200 g Mörk blockchoklad med smak av hallon
150 g margarin
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1,5 dl vetemjöl

 

Gör såhär:

Vispa ägg och socker pösigt.
Smält chokladen och smöret i en panna under omrörning.
Blanda bakpulver,mjöl och vanlijsocker.
Rör ihop alltsammans, se till att smöret och chokladen inte är för varmt.
Smöra och bröa en form med löstagbara sidor, grädda i ugnen ca 25 minuter i 175 grader tills kaka fått en brun överyta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: