Tigermuffins

Igår kväll pratade jag med min syster om diverse bakverk hon var sugen på. Bland annat pratade vi om tigermuffins och jag kom på att det var väldigt längesen jag åt de så jag slängde ihop en smet ganska snabbt.

Ca 15 stora muffins:

200 g smör
4 dl socker
5 ägg
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 dl mjölk
2-3 msk kakao

Rör smör och socker poröst. Rör ner ett ägg i taget. Tillsätt allt utom kakaon. Blanda ner kakaon i hälften av smeten. Häll den ljusa smeten i muffinsformarna och sen den bruna. Rör om lite så att dom blir marmorerade. Grädda ca 15 min i 200 grader.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Dom ser jättegoda ut ser fram emot att få smaka någon gång.

2011-03-07 @ 18:19:56
Postat av: Anonym

Haha själv har jag smaskat i mig inte alls lika goda köpemuffins idag!

2011-03-07 @ 21:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: